Ord och bilder (klicka för att göra dem större). För satir: titta på Ankull.

fredag, juli 23, 2010

The Living Art Museum. Den levande konstens museum.


Jag jag jag är den levande konsten, jag pratar och pratar hela tiden ty jag är den levande konsten, jag jag jag. Mitt ego vippar runt i rummet och jag fyller ut varje tum av levande luft.
Jag vibrerar och lyser, hela mitt jag kan nu arkiveras och sparas såsom en performativ relikt.
Och resten är damm och överblivna ord.
(Jag försöker göra ett performance i ord.)

I am unable to translate this: some sort of performance in words, very short and written as a memory of the visit at The Living Art Museum in Reykjavik.)

1 kommentar:

Ulla Wennberg sa...

(och egentligen är detta bara ett försök att skriva av sig en alltför utrymmeskrävande person)